Գեներացնենք հայկականը. Նկարազարդ լոնգրիդ այն մասին, թե ինչպես են նեյրոցանցերը պատկերացնում Հայաստանը
2022-ի վերջն ու 2023-ի սկիզբը տեքստային նկարագրությամբ պատկերներ գեներացնող նեյրոցանցերի իսկական բում են։ Ու քանի դեռ համացանցը հեղեղվում է նորահայտ «նկարիչների» ստեղծագործություններով, իսկ իսկական նկարիչներն ու դիզայներները մտածում են նոր «փեշակ» սովորելու մասին, հայտնվում են նորանոր ծրագրեր ու ալգորիթմեր, որոնք զարգանում են ոչ թե օրերով, այլ ժամերով։
Այդուհանդերձ, նեյրոցանցերը կարող են նկարել ոչ ամեն ինչ ու ոչ միշտ այն, ինչ ուզում եք։ Ամեն ինչ կախված է նեյրոցանցից, տեքստային նկարագրությունից (փրոմթից), նաև` նրանից, թե աշխարհագրական ինչ տարածք եք նկարագրում։
Պարզվում է՝ Հայաստանի մասին նեյրոցանցերի «գիտելիքները», մեղմ ասած, բավարար չեն։ Ու այստեղ փրոմթի մանրամասն լինելը, առաջին հայացքից, այնքան էլ էական գործոն չէ։ PAN-ը փորձարկել է երեք նեյրոցանց` Midjourney, Stable Diffusion ու Neural.love (Dall E-ն փորձարկման պահին անհասանելի էր), ու պարզել, թե ինչ գիտեն (չգիտեն) նրանք Հայաստանի մասին։
ՍՓՈՅԼԵՐ. Վերնիսաժում նկարներ վաճառողները կարող են դեռ չանհանգստանալ։
(ՈՒՇԱԴՐՈՒԹՅՈՒՆ. Ստորև ներկայացված փորձարկումը հիմնված է նյութի հեղինակի հորինած փրոմթերի վրա, ու, ամենայն հավանականությամբ, շատ ավելի մանրամասն, լավ գրված փրոմթի ու վարիացիաների կիրառման դեպքում արդյունքները կարող էին շատ ավելի լավը լինել։ Մեր նպատակը պարզագույն մոտեցման արդյունքները ցույց տալն էր` շեշտելու համար, որ անգամ նեյրոցանցերով աշխատելու դեպքում մարդու ստեղծագործական շատ ակտիվ մասնակցությունը պարտադիր է)։
Բնականաբար, առաջին փորձը պիտի վերաբերվեր Հայաստանի սրտին` Հանրապետության հրապարակին։ Ու այստեղ պարզեցինք, որ նեյրոցանցերը չգիտեն անգամ, թե ինչ տեսք ունի այն։
ԿԱՐՃ ՓՐՈՄԹ. Քաղաք Երևան, Հանրապետության հրապարակ, արևոտ օր
ԵՐԿԱՐ ՓՐՈՄԹ. Հայաստան, Երևան, Հանրապետության հրապարակ։ Մեծ քանակությամբ ավտոմեքենաներ հրապարակի կենտրոնի օղակաձև շրջադարձում։ Շատրվաններ, «Մարիոթ հյուրանոց, Կառավարության մասնաշենք, Պատմության թանգարան, ԱԳՆ նախկին շենք, տուֆ, ծառեր։ Երեխաները խաղում են շատրվանների մոտ։ Արևոտ օր։ Լուսանկար)
Էլ ի՞նչ Հայաստան առանց Արարատ լեռան համայնապատկերի։ Այստեղ էլ նեյրոցանցերը դրսևորում են աշխարհագրական օբյեկտների անթույլատրելի չիմացություն։
ԿԱՐՃ ՓՐՈՄԹ. Արարատ լեռը Հայաստանից, արևոտ օր
ԵՐԿԱՐ ՓՐՈՄԹ. Արարատ լեռը` երկու գագաթներով, մի գագաթը մյուսից բարձր, պատկերը Արարատյան դաշտավայրից։ Արևոտ օր, գյուղացիները զբաղված են բերքահավաքով։ Երևում է Արաքս գետը։ Ամենուր բարդիներ են։ Լուսանկար)
Նարդին հայկական գլխավոր սեղանի խաղն է, ու այստեղ, կարծես, ալգորիթմերը պիտի չսխալվեին։
ԿԱՐՃ ՓՐՈՄԹ. Երկու հայ տղամարդ նարդի են խաղում
ԵՐԿԱՐ ՓՐՈՄԹ. Հայկական ծագման երկու տղամարդ նարդի են խաղում ու խմում հայկական կոնյակ զրուցարանում (беседка), մեծ կաղնու հովի տակ։ Կողքին երեխաները ֆուտբոլ են խաղում, պատին կախված են Այվազովսկու ծովանկարները։ Լուսանկար)
ԿԱՐՃ ՓՐՈՄԹ. Տիգրան Մեծ արքան` իր սև նժույգի վրա։
Երկար փրոմթում որոշեցինք մի փոքր ֆենթեզի էլեմենտներ ներառել։ Ավելի լավ է չանեինք։
ԵՐԿԱՐ ՓՐՈՄԹ. Հայոց Տիգրան Մեծ արքան, իր սև նժույգի վրա, կռիվ է տալիս հսկա հրաշունչ վիշապի դեմ` Արարատ լեռան ֆոնին։ Մռայլ պատկեր, պաթոս, էպիկական ճակատամարտ)
Անցնենք Երևանին։ Հայաստանի մայրաքաղաքի ճարտարապետական ու քաղաքաշինական առանձնահատկությունները նույնպես անծանոթ են ուսումնասիրվող նեյրոցանցերին։
ԿԱՐՃ ՓՐՈՄԹ. Հայաստանի մայրաքաղաք Երևանը` թռչնի թռիչքի բարձրությունից
ԵՐԿԱՐ ՓՐՈՄԹ. Հայաստանի մայրաքաղաք Երևանը` թռչնի թռիչքի բարձրությունից։ Շինությունները` հայկական վարդագույն տուֆից։ Երևում է Օպերայի և բալետի ազգային ակադեմիական թատրոնի շենքը։ Երևում է Մաշտոցի պողոտան։ Լուսանկար)
Ավելի կարճ նկարագրություն անհնար է պատկերացնել, բայց նեյրոցանցերից յուրաքանչյուրն ունի գեղեցկության մասին սեփական պատկերացումները։
Լավ։ Քանի որ թեման զգայուն է, որոշեցինք ավելի երկար փրոմթ հորինելը վստահել մեկ այլ նեյրոցանցի` ChatGPT-ին։ «Գեղեցիկ հայ կին» ու «ազգային տարազ» բառերի հիման վրա ChatGPT-ն գրեց փրոմթ, որի վրա ժամերով պիտի չարչարվեինք։
(ԵՐԿԱՐ ՓՐՈՄԹ. Խնդրում եմ, ստեղծիր գեղեցիկ հայուհու դիմանկար` հագին ավանդական ազգային տարազ։ Կինը պետք է լինի ուշադրության կենտրոնում, իսկ նրա դիմագծերն ու տարազի դետալները` պատկերված ամենայն մանրամասնությամբ։ Ֆոնը պետք է համալրի կնոջ ու նրա ազգային տարազի գեղեցկությունը, պարունակի հայկական մշակույթի ու բնության տարրեր։ Ընդհանուր առմամբ, կերպարը պետք է փառաբանի հայ կանանց էլեգանտությունն ու վեհաշքությունը, ու նրանց հարուստ մշակութային ժառանգությունը)։
Մնացյալը ներկայացնում ենք առանց մեկնաբանության։
Այս նյութը ոչ մի դեպքում նեյրոցանցերի աշխատանքի գնահատական չէ։ Ճիշտ մոտեցման ու բավարար ջանքերի գործադրման դեպքում լիովին հնարավոր է ցանկալի արդյունքին շատ մոտ պատկեր ստանալ։ Փրոմթերը պիտի լինեն բավարար մանրակրկիտ, հեղինակը պետք է անդադար փորձի առավել ստացված պատկերների վարիացիաները, խմբագրումներ անի, իսկ վերջում, բնականաբար, ավարտուն պատկերը ստանա արդեն սեփական միջամտությամբ։